03-26-2018, 05:00 PM
באתר "כיפה" ראיתי את זה, ציטוט: "שולחן ערוך הלכות פסח סימן תמב סעיף ד', כתוב כך: דבר שנתערב בו חמץ ואינו מאכל אדם כגון התריאקה (= תערובת חמץ אך ראוי למאכל אדם) וכיוצא בו אף על פי שמותר לקיימו אסור לאכלו עד אחר הפסח ואף על פי שאין בו מן החמץ אלא כל שהו הרי זה אסור לאכלו אבל מותר בהנאה.כותב המשנה ברורה על אותו סעיף [משנה ברורה סעיף קטן כ"ב] הרי זה אסור לאכלו ומכל מקום בהנאה מותר כשנעשה התערובת קודם הפסח וכמו פת שעיפשה".
הרב חיים בריסק מוסיף ואומר: "אם מדובר במזון שאינו ראוי למאכל אדם והחמץ לא ניכר וריכוזו בתערובת נמוך, אז ניתן להשתמש בו.
אבל תשתמש בכלים מיוחדים, במקום מיוחד ושטוף את הידיים היטב לאחר הטיפול בתוכים.
ברם אם החמץ שנמצא במזון בריכוז גבוה או שעיקר הטעם והיסוד של המזון בא מחמץ, אז יש למכור את החמץ, יחד עם התוכי לגוי (מכירה פקטיבית) ואז להאכיל את התוכי (כולל כל אמצעי זהירות שציינתי) מדין צער בעלי חיים".
הרב חיים בריסק מוסיף ואומר: "אם מדובר במזון שאינו ראוי למאכל אדם והחמץ לא ניכר וריכוזו בתערובת נמוך, אז ניתן להשתמש בו.
אבל תשתמש בכלים מיוחדים, במקום מיוחד ושטוף את הידיים היטב לאחר הטיפול בתוכים.
ברם אם החמץ שנמצא במזון בריכוז גבוה או שעיקר הטעם והיסוד של המזון בא מחמץ, אז יש למכור את החמץ, יחד עם התוכי לגוי (מכירה פקטיבית) ואז להאכיל את התוכי (כולל כל אמצעי זהירות שציינתי) מדין צער בעלי חיים".